Критерії
оцінювання навчальних досягнень учнів
під час
виконання навчальних проектів
Оцінювання рівня володіння учнями знаннями, практичними вміннями та
навичками під час виконання навчальних проектів повинно враховувати:
- знання про види та етапи проектної діяльності (постановка мети і планування
проекту, проведення дослідження і пошук інформації, оформлення і представлення
результатів);
- уміння оформляти результати дослідження та пошуку інформації (обробка
отриманих даних та їх представлення у вигляді таблиць, графіків тощо),
створювати продукти за результатами проекту;
- обґрунтування висновків за результатами проекту;
- представлення отриманих результатів і способів їх отримання (презентація
проекту).
Рівні складності проектної діяльності можуть задаватися:
- організацією та організованістю роботи в мікрогрупі (злагодженість
командної роботи, обговорення і визначення мети та завдань проекту, самостійний
розподіл ролей, постійна взаємодопомога і підтримка);
- різним рівнем самостійності виконання роботи (з допомогою чи без допомоги
вчителя, виконання за зразком або за інструкцією, без інструкції);
- глибиною розкриття теми і досягненням мети (не розкрита тема або
частково розкрита, мета не досягнута або частково досягнута);
- організацією нестандартних ситуацій (формулювання мети роботи,
складання плану роботи над проектом та
його обґрунтування, визначення способів отримання інформації та довідкових
матеріалів, самооцінка виконання і представлення проекту та його результатів);
- ступенем дотримання учнями: правил безпеки життєдіяльності під час
виконання лабораторних досліджень, пошуку інформації в Інтернеті, етично-правових норм (розуміння етичних, юридичних та
соціально-економічних проблем, правил мережевого етикету), авторських прав, посилань
на використані джерела інформації при виконанні дослідження.
Рівні навчальних досягнень учнів
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень
учнів
|
Початковий (1-3 бали)
|
Учень/учениця/команда ставить мету та складає план
проекту з допомогою вчителя; ролі не розподілені; завдання виконує з
допомогою вчителя; тема не розкрита, мета не досягнута; матеріал частково
знайдено, але не систематизовано і не впорядковано; посилань на джерела інформації немає
|
Середній (4-6 балів)
|
Учень/учениця/команда ставить мету та складає план
проекту за зразком (інструкцією) або з допомогою вчителя; матеріал частково
систематизовано і не впорядковано; тема розкрита частково, результат роботи
дає можливість зробити правильні висновки; само оцінювання не виконано; посилань на
джерела інформації немає
|
Достатній (7-9 балів)
|
Учень/учениця/команда самостійно обговорює тему,
ставить мету, розробляє завдання і розподіляє ролі у проекті; знайдений
матеріал систематизовано і впорядковано; тема розкрита, мета досягнута; авторські права в основному дотримані; у звіті записи виконані правильно і грамотно,
є ілюстрації до текстової інформації: таблиці, схеми, графіки; самостійно
робить висновок
|
Високий (10-12 балів)
|
Учень/учениця/команда виконує всі вимоги,
передбачені для достатнього рівня, складає оригінальний план роботи над
проектом; дотримується авторських прав, знайдену інформацію аналізує й оцінює;
здійснює самооцінку виконання і
представлення проекту; результати проекту представляє у декількох видах
(письмовий звіт, мультимедійна презентація); відповіді на запитання при
захисті проекту повні й аргументовані
|