Оцінювання

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
під час виконання навчальних проектів

Оцінювання рівня володіння учнями знаннями, практичними вміннями та навичками під час виконання навчальних проектів повинно враховувати:
- знання про види та етапи проектної діяльності (постановка мети і планування проекту, проведення дослідження і пошук інформації, оформлення і представлення результатів);
- уміння оформляти результати дослідження та пошуку інформації (обробка отриманих даних та їх представлення у вигляді таблиць, графіків тощо), створювати продукти за результатами проекту;
- обґрунтування висновків за результатами проекту;
- представлення отриманих результатів і способів їх отримання (презентація проекту).
Рівні складності проектної діяльності можуть задаватися:
- організацією та організованістю роботи в мікрогрупі (злагодженість командної роботи, обговорення і визначення мети та завдань проекту, самостійний розподіл ролей, постійна взаємодопомога і підтримка);
- різним рівнем самостійності виконання роботи (з допомогою чи без допомоги вчителя, виконання за зразком або за інструкцією, без інструкції);
- глибиною розкриття теми і досягненням мети (не розкрита тема або частково розкрита, мета не досягнута або частково досягнута);
- організацією нестандартних ситуацій (формулювання мети роботи, складання  плану роботи над проектом та його обґрунтування, визначення способів отримання інформації та довідкових матеріалів, самооцінка виконання і представлення проекту та його результатів);
-  ступенем дотримання учнями: правил безпеки життєдіяльності під час виконання лабораторних досліджень, пошуку інформації в Інтернеті,  етично-правових  норм (розуміння етичних, юридичних та соціально-економічних проблем, правил мережевого етикету), авторських прав, посилань на використані джерела інформації при виконанні дослідження.

Рівні навчальних досягнень учнів
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
Початковий (1-3 бали)
Учень/учениця/команда ставить мету та складає план проекту з допомогою вчителя; ролі не розподілені; завдання виконує з допомогою вчителя; тема не розкрита, мета не досягнута; матеріал частково знайдено, але не систематизовано і не впорядковано;  посилань на джерела інформації немає
Середній (4-6 балів)
Учень/учениця/команда ставить мету та складає план проекту за зразком (інструкцією) або з допомогою вчителя; матеріал частково систематизовано і не впорядковано; тема розкрита частково, результат роботи дає можливість зробити правильні висновки;  само оцінювання не виконано; посилань на джерела інформації немає 
Достатній (7-9 балів)
Учень/учениця/команда самостійно обговорює тему, ставить мету, розробляє завдання і розподіляє ролі у проекті; знайдений матеріал систематизовано і впорядковано; тема розкрита, мета досягнута;  авторські права в основному дотримані; у  звіті записи виконані правильно і грамотно, є ілюстрації до текстової інформації: таблиці, схеми, графіки; самостійно робить висновок
Високий (10-12 балів)
Учень/учениця/команда виконує всі вимоги, передбачені для достатнього рівня, складає оригінальний план роботи над проектом; дотримується авторських прав, знайдену інформацію аналізує й оцінює;  здійснює самооцінку виконання і представлення проекту; результати проекту представляє у декількох видах (письмовий звіт, мультимедійна презентація); відповіді на запитання при захисті проекту повні й аргументовані